Friday, May 20, 2011

Aktiviti di hujung bulan

Seperti biasa... setiap hujung bulan atau selang sebulan... aktiviti aku tertumpu untuk memenuhkan stok makanan dan bahan mentah dalam peti ais... 30 April yang lepas, seperti biasa pasar Pasir Penambang menjadi destinasi untuk mendapatkan bekalan hasil laut... dan sudah tentunya Ikan Bayan menjadi buruan ku di pasar ini...

Nasib ku baik... ada seekor first class Ikan Bayan menunggu aku... terus aku minta untuk di reservekan untuk aku...

Nie laa Ikan Bayan first grade... They all cakap laa, bukan aku... Nie pun seekor je yang aku jumpa hari nie... Harga sekilo dalam RM20.++ nie harga pasaran sekarang la... memang sedap... rasa macam isi ketam weiii... sebab tu laa ikan nie kemestian dalam stock aku...



Nie pun Ikan Bayan... Tapi yang nie second grade... Rasanya sedap... tapi sedikit lembik... hari ini banyak laa pulak ikan nie... selalunya kurang sangat...


Nie pulak, Ikan Telinga Gajah... Sebab apa namanya macam tu... Aku pun tak tau laa... Ikan nie agak besar dan lebar... Harga pasaran sekarang dalam RM15.++ sekilo... Nie second time aku beli ikan nie... First time beli hari, saja try laa... sebab tokey tu kata ikan nie sedap...

Guest what... Ikan nie memang sedap pun... Tapi jangan terkejut, walau pun ikan nie tak banyak tulang... tapi tulangnya panjang-panjang... sehinga ada yang sampai 10cm... Kali ini, aku ambil sampai 3 ekor sekali :d




Nie pulak Ikan Kembung Pipi... Sebab apa namanya macam tu... aku pun tak tahu la... Mungkin sebab pipinya kembung kot... Honestly, aku belum lagi cuba ikan nie... and tak tau laa pulak macam mana rasanya...



Ikan nie pulak... Aku dah lupa namanya laa... Kalau tak salah aku, namanya Ikan Siakap Batu... Aku dah try ikan nie... Tokeh tu kata, best kalau masak kari... Tapi serius... macam tak best jer ikan nie...



No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...